Fotos 1a Firagust Empordà 2009



Avui dissabte ha tingut lloc el col·loqui a la mostra Firagust Empordà de Figueres amb la Sra.Dolors Batalle Directora Gerent del Patronat de Turisme de la Costa Brava i diferents productors de la marca "Producte de l'Empordà" (Sr.Robert Figueres President del gremi de flequers de la provincia de Girona,Sr.Josep Clausell representant de l'Arròs de Pals,Sr.Isidre Solà Director Comercial de Empordà (la Poma de Girona),Sr.Salvador Cabrafiga representant productors de la Ceba de Figueres,Manel Marçe de mas Marçe productors de Recuit.
L'exposició de la Sra.Dolors Batalle anava en la linea de defensa com un dels "elements" de promoció turistica els productes que s'elaboren al nostre territori.
L'aposta hauria d'anar cap a donar un valor afegit al producte,relacionar-lo amb el territori,amb els restauradors i amb l'imatge turistica que es vol donar.S'ha d'apostar pel producte de qualitat.
Cal millorar les xarxes de distribució d'aquets productes alimerntaris i d'altres tipus de productes artesans tradicionals que transmeten allò que és l'esència del lloc,per oferir-los als turistes,als consumidors locals i també ,que tota aquesta promoció permeti augmentar el consum i ciomercialització d'aquets productes.
El cas de l'Empordà és molt interessant,els productors del territori saben quins han de ser aquets productes que cal promocionar,ja els tenen "delimitats" sota la marca "Producte de l'Empordà" (la Poma de Girona,la botifarra dolça,la ceba de Figueres,els Brunyols de l'Empordà,el vi D.O.Empordà-Costa Brava,els olis,l'Arròs de Pals i ara també han convidat 2 productors més que són Llegums de l'Empordà Vitra d'agricultura ecològicai Recuits Mas Marçe.

El cami pasa per treballar conjuntament els diferents "actors" que tenim al territori: els equipaments turistics promocionant quelcom més que platja,els productors oferint els seus productes i mantenin uns nivells d'excelència i qualitat,els restauradors oferint els productes locals i apostant per ells i les xarxes d'informació turistica donant l'informació de quins productes te el territori,on es poden comprar,on es poden tastar,etc.

Tots els representants han demanat un paper més important de l'administració en el tema de la publicitat i difusió dels productes,tot i estar d'acord en que pel Patronat són un reclam i un element d'atracció...no es objectiu del Patronat de Turisme la venta dels productes.

Una xerrada força interessant que va en la linea dels darrers temps,potenciar el binòmi Producte-territori. Al Fòrum Gatronòmic de Girona ja varem poder escoltar el mateix misatge de veus tant reconegudes com Ferran Adrià,Carme Ruscalleda,etc.
El futur dels productors locals pasa per donar als seus productes una qualitat superior,per distribuir-los localment i per "creure'ns-els" ... Un arròs de pals fet amb ceba de Figueres ,una cassola de botifarra dolça amb una copa de vi D.O.Empordà-Costa Brava,uns brunyols poden ser tant bons embaixadors de Girona com un quadre d'en Dalí.
A la mostra s'ha pogut tastar els diferents productes promocionats,així com una sèrie de plats cuinats pel Col·lectiu de La cuina del vent.